NEJSOU STEJNÉ

Jak zohlednit vrozené rozdíly mezi dětmi ve výchově a výuce?

27.11. 2019

AM ČR, Praha

„Chci své děti dobře vychovávat, ale co platí a jedno, nefunguje na druhé.“ „To dítě je úplně jiné než já, nerozumím mu, co s tím?"

Děti nejsou stejné. Už od mala hraje v jejich vývoji významnou roli typ osobnosti, který je dán vrozeným „nastavením mozku“. Díky tomu potřebuje jedno dítě stabilitu a předvídatelnost, zatímco druhé spíš nová prostředí a změny. Jedno rádo používá osvědčené postupy, jiné hledá vlastní cesty. Někdo věří jenom tomu, na co si může sáhnout a učí se praktickou zkušeností, jiný spíš bádá ve své hlavě. Někdo potřebuje dopředu plánovat, jiný se přizpůsobuje tomu, jak se situace vyvíjí. Tyto vrozené potřeby se promítají i do učení – když je nemají děti naplňovány, ztrácejí vnitřní motivaci a vyrušují, zlobí, polemizují s učitelem nebo tiše trpí.

V semináři si na příkladech dětí ukážeme, jak se jednotlivé typy „nastavení mozku“ liší a jak to zohlednit ve výchově a vzdělávání.

Šárka Miková je psycholožka, která přes 20 let poskytuje poradenství dospělým i dětem, školám i firmám, v oblasti výchovy, vzdělávání, motivace, osobního rozvoje i práce s týmy.

Ve své práci využívá Teorii typů, díky které můžeme rozumět vrozeným rozdílům mezi lidmi a využívat je ke zlepšení výchovy, učení, komunikace a spolupráce.

Je autorkou knihy NEJSOU STEJNÉ: Jak díky Teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Mea Gnosis, Praha, 2018

www.facebook.com/teorietypu , www.teorietypu.cz

Mapa

Další naše akce

Přijďte

Momentálně nejsou k dispozici žádné akce.